Sunday, April 14, 2019

درمان بواسیر با رابربند

درمان بواسیر یا هموروئید با با رابربند روندی است كه در آن انتهای بواسیر با كش بسته می شود تا جریان خون آن منطقه قطع گردد. این روش تنها برای بواسیرهای داخلی كاربرد دارد.
برای انجام این روش پزشك آناسكوپ را داخل مقعد می نماید تا بتواند هموروئید را ببیند، سپس كش به دور بواسیر بسته می شود. بواسیر با این روش طی یك هفته كوچك شده و می افتد.
یك زخم در محل بواسیر ایجاد می شود كه باعث نگه داشتن عروق اطراف شده تا وارد كانال مقعدی نشود.
روند انجام آن در مطب پزشك انجام می شود و از شما پرسیده خواهد شد كه آیا كش خیلی سفت است یا خیر، اگر گذاشتن كش خیلی برایتان دردناك باشد پزشك همان موقع به محل داروی بی حسی تزریق می كند.

در هر دوره برای یك یا دو بواسیر كش گذاشته می شود. اگر شخص تحت بیهوشی عمومی باشد می توان چند بواسیر را همزمان كش انداخت. بواسیر های دیگر با فاصله چهار الی شش هفته درمان می شوند.

پس از درمان بواسیر با رابربند چه انتظاری باید داشته باشیم؟

افراد مختلف پاسخ های متفاوتی به این شیوه درمانی می دهند، بعضی ها سریعا به فعالیت های عادی روزانه شان برمی گردند ( البته نباید جسم سنگین بلند كنند ) و بعضی نیاز به دو سه روز استراحت دارند.
  • احتمال دارد یك تا دو روز پس از قرار دادن كش درد داشته باشید. می توانید از استامینوفن استفاده نمایید و در وان آب گرم بنشینید.
  • برای كاهش احتمال خون ریزی چهار الی پنج روز قبل و بعد از فرایند آسپرین و دارو های ضد التهابی غیر استروئیدی مصرف نكنید.
  • خون ریزی ممكن است هفت الی ده روز پس از افتادن بواسیر رخ دهد كه معمولا به مقدار كم است و خودش متوقف می گردد.
پزشكان توصیه میكنند ملین ها و مایعات مصرف نمایید تا مدفوع نرم بماند و راحت تر دفع گردد چرا كه فشار زیاد می تواند موجب عود كردن بواسیر شود.

چرا این روش انجام می شود ؟

روش بستن كش رایج ترین روش درمان بواسیر (درمان هموروئید) داخلی تا قبل از استفاده از لیزر بوده است. اگر پس از سه یا چهار نوبت معالجه همچنان علائم همراهتان بود احتمالا نیاز به جراحی دارید.
چنانچه بافت كافی برای قرار گرفتن زیر كش وجود نداشته باشد از این روش نمی توان استفاده كرد. از این روش تقریبا هرگز برای بواسیر ها داخلی نوع چهار نمیتوان استفاده كرد.

این روش چقدر نتیجه بخش است ؟

بستن كش معمولا در هشت نفر از هر ده نفر نتیجه بخش است.

خطرات :

عوارض جانبی این روش بسیار نادر است اما شامل موارد زیر می شود:
  • درد شدید كه با روش های ذكر شده برای این فرایند تسكین نمی یابد. احتمالا كش به محلی كه در كانال مقعدی حاوی اعصاب درد می باشد خیلی نزدیك است.
  • خونریزی از مقعد
  • ناتوانی در ادرار
  • عفونت كانال مقعدی
این روش بدون نیاز به جراحی برای درمان بواسیر داخلی می باشد، اما از آنجایی كه ممكن است دردناك باشد بسیاری افراد ممكن است مایل به انجام نباشند.
درمان بواسیر با لیزر نتیجه بهتر و طولانی مدت تری نسبت به روش های تثبیتی دارد اما هزینه بیشتری دارد.
تمام پزشكان تجربه و وسایل كافی برای انجام روش تثبیت با كش را ندارند. از پزشكتان بپرسید بیشتر افراد از چه روشی استفاده می نمایند و چقدر از آن نتیجه مثبت گرفته اند.

No comments:

Post a Comment